Od czerwca więcej płatnych treści w Sieci
29 marca 2010, 10:14Rupert Murdoch zacznie spełniać swoją obietnicę złożoną w sierpniu ubiegłego roku i od czerwca jego koncern będzie pobierał opłaty za dostęp do treści publikowanych w Sieci.
Microsoft chce kupić Bizzare?
18 listopada 2010, 13:14Magazyn Develop, który specjalizuje się w rynku gier komputerowych, informuje, jakoby Microsoft miał zamiar przejąć firmę Bizzare Creations. Koncern ma jednak konkurencję, gdyż zakupem Bizzare jest ponoć zainteresowanych więcej firm.
Duqu wykorzystuje dziurę w jądrze Windows
3 listopada 2011, 11:40Microsoft potwierdził, że nowy niebezpieczny robak Duqu wykorzystuje nieznaną dotychczas dziurę w jądrze Windows. Niektórzy eksperci sądzą, że Duqu jest dziełem twórców Stuxneta.
Smartfon wykona mapę pomieszczenia
3 października 2012, 14:51Naukowcy z Indiana University oraz Naval Surface Warfare Center stworzyli prototypowy szkodliwy kod na Androida umożliwiający wykonanie trójwymiarowej mapy pomieszczeń, w których przebywa właściciel smartfonu z tym systemem
Granice dla idei
8 lipca 2013, 12:47Rozprzestrzenianie się idei naukowych od dawna jest przedmiotem badań. Naukowcy wiedzą, co zresztą jest zgodne z intuicją, że wiedza i wynalazki łatwiej rozprzestrzeniają się w najbliższym otoczeniu.
Drugie życie metody Jacobiego?
30 czerwca 2014, 17:31Opracowana w XIX wieku metoda Jacobiego może powrócić do łask. Wszytko, dzięki uporowi jednego studenta i wierze jego profesora.
Superkomputer Watson uczy się japońskiego
31 lipca 2015, 08:59IBM-owski superkomputer Watson, znany m.in. z tego, że pokonał ludzi w teleturnieju Va Banque, obecnie uczy się języka japońskiego. IBM informuje o podpisaniu umowy z japońską firmą Softbank Corp. Jej celem jest udostępnienie możliwości Watsona lokalnym firmom i uniwersytetom
Sztuczna inteligencja pokonała ludzi na kolejnym polu
16 stycznia 2018, 10:15Sztuczna inteligencja dogania ludzi w kolejnych zadaniach. Alibaba i Microsoft stworzyły, niezależnie od siebie, sztuczną inteligencję, która jest lepsza od człowieka w opracowanym na Uniwersytecie Stanforda teście czytania ze zrozumieniem.
Pierwszy w Polsce lot automatyczny drona online
3 lipca 2020, 12:01Wielki sukces inżynierów z Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy. Pierwszego lipca zespół Koła Naukowego Sonda - dr inż. Damian Ledziński, mgr inż. Sandra Śmigiel, mgr inż. Gracjan Kątek, mgr inż. Karol Hartwig i inż. Marta Gackowska - jako pierwszy w Polsce dokonał zdalnego lotu dronem online z niewyobrażalnej, jak do tej pory, odległości 333 km.
DeepNash blefuje i wygrywa z ludźmi w Stratego, grze o większej liczbie stanów niż go
5 grudnia 2022, 10:55Sztuczna inteligencja firmy DeepMind, która jako pierwsza pokonała człowieka w go, nauczyła się blefować w strategicznej grze planszowej Stratego. Co więcej, potrafi wygrać z człowiekiem tę grę, która ma znacznie więcej możliwych scenariuszy niż go czy poker. Najbardziej zaskakujący był dla nas fakt, że DeepMind był w stanie poświęcić wartościowe zasoby, by zdobyć informację o ustawieniu przeciwnika i jego strategii, stwierdzają twórcy algorytmu.