Od czerwca więcej płatnych treści w Sieci

29 marca 2010, 10:14

Rupert Murdoch zacznie spełniać swoją obietnicę złożoną w sierpniu ubiegłego roku i od czerwca jego koncern będzie pobierał opłaty za dostęp do treści publikowanych w Sieci.



Microsoft chce kupić Bizzare?

18 listopada 2010, 13:14

Magazyn Develop, który specjalizuje się w rynku gier komputerowych, informuje, jakoby Microsoft miał zamiar przejąć firmę Bizzare Creations. Koncern ma jednak konkurencję, gdyż zakupem Bizzare jest ponoć zainteresowanych więcej firm.


Duqu wykorzystuje dziurę w jądrze Windows

3 listopada 2011, 11:40

Microsoft potwierdził, że nowy niebezpieczny robak Duqu wykorzystuje nieznaną dotychczas dziurę w jądrze Windows. Niektórzy eksperci sądzą, że Duqu jest dziełem twórców Stuxneta.


Smartfon wykona mapę pomieszczenia

3 października 2012, 14:51

Naukowcy z Indiana University oraz Naval Surface Warfare Center stworzyli prototypowy szkodliwy kod na Androida umożliwiający wykonanie trójwymiarowej mapy pomieszczeń, w których przebywa właściciel smartfonu z tym systemem


Granice dla idei

8 lipca 2013, 12:47

Rozprzestrzenianie się idei naukowych od dawna jest przedmiotem badań. Naukowcy wiedzą, co zresztą jest zgodne z intuicją, że wiedza i wynalazki łatwiej rozprzestrzeniają się w najbliższym otoczeniu.


Drugie życie metody Jacobiego?

30 czerwca 2014, 17:31

Opracowana w XIX wieku metoda Jacobiego może powrócić do łask. Wszytko, dzięki uporowi jednego studenta i wierze jego profesora.


Superkomputer Watson uczy się japońskiego

31 lipca 2015, 08:59

IBM-owski superkomputer Watson, znany m.in. z tego, że pokonał ludzi w teleturnieju Va Banque, obecnie uczy się języka japońskiego. IBM informuje o podpisaniu umowy z japońską firmą Softbank Corp. Jej celem jest udostępnienie możliwości Watsona lokalnym firmom i uniwersytetom


Sztuczna inteligencja pokonała ludzi na kolejnym polu

16 stycznia 2018, 10:15

Sztuczna inteligencja dogania ludzi w kolejnych zadaniach. Alibaba i Microsoft stworzyły, niezależnie od siebie, sztuczną inteligencję, która jest lepsza od człowieka w opracowanym na Uniwersytecie Stanforda teście czytania ze zrozumieniem.


Pierwszy w Polsce lot automatyczny drona online

3 lipca 2020, 12:01

Wielki sukces inżynierów z Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy. Pierwszego lipca zespół Koła Naukowego Sonda - dr inż. Damian Ledziński, mgr inż. Sandra Śmigiel, mgr inż. Gracjan Kątek, mgr inż. Karol Hartwig i inż. Marta Gackowska - jako pierwszy w Polsce dokonał zdalnego lotu dronem online z niewyobrażalnej, jak do tej pory, odległości 333 km.


DeepNash blefuje i wygrywa z ludźmi w Stratego, grze o większej liczbie stanów niż go

5 grudnia 2022, 10:55

Sztuczna inteligencja firmy DeepMind, która jako pierwsza pokonała człowieka w go, nauczyła się blefować w strategicznej grze planszowej Stratego. Co więcej, potrafi wygrać z człowiekiem tę grę, która ma znacznie więcej możliwych scenariuszy niż go czy poker. Najbardziej zaskakujący był dla nas fakt, że DeepMind był w stanie poświęcić wartościowe zasoby, by zdobyć informację o ustawieniu przeciwnika i jego strategii, stwierdzają twórcy algorytmu.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy